Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady świadczenia usług tradycyjnych oraz drogą elektroniczną przez Fundację Akademia Żeglarstwa PRESTIGE, ul. Bitwy Pod Płowcami 61, 81-731 Sopot; NIP: 5851490780, dalej Fundacja.
- Regulamin skierowany jest do każdego Usługobiorcy, niezależnie od formy prawnej. W rozumieniu Regulaminu Usługobiorca to:
- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
- osoba prawna;
- jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Na usługi świadczone na podstawie niniejszego regulaminu składają się w szczególności:
- Świadczenie usług szkoleniowych, w tym szkolenia dzieci i młodzieży,
- Organizowanie wszelkich form wypoczynku zorganizowanego,
- Realizacja projektów ujętych w statucie Fundacji.
- Usługi są świadczone odpłatnie, chyba że wyraźnie wskazano inaczej.
- Koszt usługi jest określony w ofercie umieszczonej na stronie Fundacji.
- W przypadku świadczenia usług indywidualnych, ustalony koszt koszt każdorazowo przekazywany jest przez Fundację w formie oferty wysłanej na adres e-mail Usługobiorcy.
Złożenie zamówienia
- Usługobiorca zainteresowany świadczeniem usług przez Fundację składa drogą mailową na adres wskazany na stronie fundacjaprestige.com /kontakt, prośbę o przedstawienie oferty handlowej, bądź też przez formularz rejestracyjny dostępny w ofercie.
- W odpowiedzi na e-mail Usługobiorcy Fundacja składa ograniczoną czasowo propozycję dotyczącą realizacji usługi, która zawiera informację o zakresie realizowanej usługi, jej koszcie oraz terminie jej wykonania.
- Potwierdzanie zamówienia odbywa się poprzez skuteczne złożenie zamówienia (na piśmie, w tym drogą elektroniczną) potwierdzającego przyjęcie przekazanej przez Fundację oferty.
- Na wyraźne żądanie Usługobiorcy, Fundacja wystawia faktury, pod warunkiem otrzymania wszelkich danych do prawidłowego jej wystawienia.
- Po złożeniu zamówienia Usługobiorca jest zobligowany do opłacenia usługi z góry na podstawie otrzymanego potwierdzenia zamówienia, chyba że strony wyraźnie uzgodniły inny termin rozliczenia. Po opłacaniu zamówienia, Usługobiorca otrzyma fakturę VAT.
- Fundacja nie realizuje płatności gotówkowych. Płatność powinna nastąpić w terminie wskazanym przez Fundację odpowiednio w zamówieniu/fakturze VAT. Niedotrzymanie terminu płatności przez Usługobiorcę może skutkować odmówieniem świadczenia usługi przez Fundację. Za termin zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania środków na koncie Fundacji.
- Jeżeli Usługobiorca odstąpi od umowy przed rozpoczęciem świadczenia usługi, Fundacja dokona zwrotu środków w ciągu 14 dni roboczych na konto, z którego został dokonany przelew przez Usługobiorcę.
- Moment opłacania usługi przez Usługobiorcę jest momentem zawarcia umowy na świadczenie usług.
- W przypadku świadczenia usług o charakterze ciągłym (szkolenia całoroczne ) warunki płatności określane są w zawartej umowie o świadczenie usług z Usługobiorcą.
- Rozpoczęcie świadczenia usługi odbywa się dopiero po skutecznym złożeniu zamówienia oraz opłacenia z góry kosztu usługi, chyba że strony wyraźnie uzgodniły inny termin rozliczenia.
- Na podstawie indywidualnych ustaleń, ze względu na statut prawny lub wysokość wynagrodzenia, Fundacja może zgodzić się na opłacenie usługi z góry lub podział płatności na części. Jednakże musi to zostać potwierdzone w korespondencji mailowej pomiędzy Fundacją oraz Usługobiorcą. Jeżeli w takim wypadku Fundacja rozpocznie świadczenie usługi, jednakże z przyczyn niezależnych od niego nie dojdzie do pełnego wykonania usługi, Usługobiorca jest zobligowany do zwrotu poniesionych przez Fundację kosztów. Koszty oblicza się w oparciu o algorytm: liczba godzina razy 250 zł netto plus obowiązująca dla rodzaju usługi stawka VAT.
Zasady świadczenia usług
- Usługi są świadczone przez Fundację z najwyższą starannością oraz zachowaniem zawodowego profesjonalizmu.
- Fundacja posiada wiedzę i kwalifikacje do świadczenia usług dla Usługobiorców.
- Fundacja dba o zachowanie poufności w zakresie świadczonych usług oraz przekazywanych przez Usługobiorcę informacji. W przypadku korzystania z usług podmiotów zewnętrznych Fundacja zobowiązuje się zobligować je do zachowania wszelkich pozyskanych w związku z realizacją zlecenia informacji w poufności.
- Fundacja stara się udzielić odpowiedzi w jak najkrótszym czasie, jednak nie gwarantuje minimalnego czasu odpowiedzi na zapytania e-mail, w szczególności nie bierze odpowiedzialności za brak odpowiedzi, w sytuacji, gdy wiadomość e-mail od Usługobiorcy zostanie zakwalifikowana przez konto pocztowe jako SPAM lub skrzynka pocztowa Usługobiorcy będzie przepełniona.
- Fundacja nie wyklucza przyznania dodatkowego rabatu w związku z wcześniejszym korzystaniem z usług lub większej liczby zamówień. W takim wypadku rabat jest uzgadniany indywidualnie.
Odstąpienie od umowy i obowiązki Usługobiorcy
- W momencie dokonania płatności za usługę (lub część usługi), Fundacja rozpoczyna świadczenie usługi i Usługobiorca traci prawo do całkowitego odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Fundacja wyrazi zgodę na dokonanie płatności po wykonaniu usługi, Usługobiorca traci prawo do całkowitego odstąpienia od umowy z momentem rozpoczęcia wykonania usługi.
- Usługobiorca ma prawo zrezygnować ze świadczenia usługi, jeżeli po przyjęciu oferty Usługobiorcy nie dokonał płatności lub częściowej płatności. W przypadku, gdy Fundacja zgodzi się na płatność po wykonaniu usługi, Usługobiorca ma prawo odstąpić od całości umowy, tylko jeżeli Fundacja nie przystąpił do rozpoczęcia świadczenia usługi. W przypadku rozpoczęcia świadczenia usługi, Usługobiorca jest zobowiązany do zwrotu poniesionych kosztów lub całości wynagrodzenia, w zależności od tego, czy usługa została już wykonana czy nie, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- W celu odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie Usługobiorca może wysłać wiadomość e-mail do Fundacji na adres kontaktowy wskazany na stronie fundacjaprestige.com/kontakt, z informacją o rezygnacji z zamówionej usługi.
- Brak dokonania płatności, jeżeli została ustalona z góry jest traktowany jako odstąpienie od umowy i nie wymaga dodatkowych działań po stronie Usługobiorcy, chyba że Usługobiorca i Fundacja wyraźnie ustalili inaczej zamówieniu lub zawartej umowie.
- Usługobiorca nie ma prawa dostarczać Fundacji treści o charakterze bezprawnym.
Reklamacje
- Usługobiorcy przysługuje prawo do złożenia uzasadnionej reklamacji na świadczone usługi. Reklamacji należy dokonać poprzez wysłanie wiadomości e-mail zawierającej dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, szczegóły podstawy reklamacji na adres e-mail Fundacji wskazany na stronie fundacjaprestige.com/kontakt.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni roboczych od dnia ich skutecznego złożenia.
- Reklamacji nie podlega wysokość wynagrodzenia, błędna interpretacja funkcjonalności przez Usługobiorcę, brak satysfakcji Usługobiorcy.
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Usługobiorcy będącego osobą fizyczną jest Fundacja
- Dane Usługobiorcy, przetwarzane jedynie w celu i na zasadach określonych w Regulaminie, w szczególności w celu kontaktu, złożenia oferty, przyjęcia, potwierdzenia oraz realizacji Usługi, oraz celach wynikających z przepisów szczegółowych.
- Dane Usługobiorcy przetwarzane w związku z korzystaniem przez niego z usług na zasadach określonych w Regulaminie, będą przetwarzane na podstawie zawartej pomiędzy Usługobiorcą a Fundacją umowy (co stanowi przesłankę legalizującą przetwarzanie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Dane związane z rozliczeniami, w tym umowa i formularz zamówienia będą przetwarzane przez okres 5 lat kalendarzowych od momentu zakończenia świadczenia usługi ze względu na wymagania przepisów podatkowych. Dane związane ze zrealizowanym zleceniem będą przetwarzane przez okres do 6 lat kalendarzowych od momentu zakończenia świadczenia usługi ze względu ochronę przed ewentualnymi roszczeniami lub windykację należności.
- Dane Usługobiorcy przetwarzane w celu kontaktu, odpowiedzi na pytania, złożenia oferty będą przetwarzane na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody, a także prawnie uzasadnionego interesu administratora danych związanego z zapewnieniem ciągłości działań biznesowych (co stanowi przesłankę legalizującą przetwarzanie z art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO). Dane będą przetwarzane do czasu zakończenia korespondencji, a następnie przez okres do 2 lat kalendarzowych, licząc od momentu wysłania ostatniej wiadomości przez Usługobiorcę.
- Dane Usługobiorców mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do tego na mocy przepisów prawa, a także do biurach rachunkowego, firmy świadczącej usługi utrzymania strony internetowej i poczty oraz podmiotu świadczącego usługi windykacyjne. Fundacja może także udostępniać dane Usługobiorcy w celu należytego świadczenia usług, innym podmiotom.
- Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do edycji, wglądu, informacji o źródle pozyskania, sprzeciwu na dalsze przetwarzanie, przeniesienia danych do innego administratora, a także prawo do bycia zapomnianym, chyba że w przepisach prawa wyraźnie wskazano inaczej lub żądanie stoi w sprzeczności z prawnie uzasadnionym interesem administratora. W celach związanych ze skorzystaniem ze swoich praw, należy skontaktować się poprzez e-mail wskazany na stronie fundacjaprestige.com/kontakt.
- Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do wniesienia skargi na sposób przetwarzania jej danych do organu nadzorczego ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych (uodo.gov.pl).
Powierzenie danych osobowych
- Jeżeli w związku z realizacją usługi, niezbędne jest przetwarzanie danych osobowych przez Fundację, dla których administratorem jest Usługobiorca, wówczas przed przystąpieniem do realizacji usługi administrator dokona powierzenia danych osobowych
- Fundacja, jako Procesor, zobowiązuje się przetwarzać dane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), a także innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Fundacja oświadcza, iż dysponuje odpowiednimi środkami, w tym należytymi zabezpieczeniami umożliwiającymi przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, w szczególności:
- Dokonał wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie powierzonych danych spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
- Wdrożone środki są na poziomie co najmniej takim, jakiego wymaga art. 32 RODO.
- Przeszkolił oraz zobligował do zachowania poufności personel, który będzie przetwarzał dane.
- Jeżeli dany rodzaj przetwarzania – w szczególności z użyciem nowych technologii – ze względu na swój charakter, zakres, kontekst i cele z dużym prawdopodobieństwem może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób, których dane są powierzane, Procesor przed rozpoczęciem przetwarzania dokonuje oceny skutków planowanych operacji przetwarzania dla ochrony danych osobowych.
- Fundacja oświadcza, że nadała odpowiednie upoważnienia dla osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych.
- Fundacja zobowiązała osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych do zachowania wszelkich danych oraz sposobów ich zabezpieczeń w poufności.
- Fundacja oświadcza, że wdrożyła i aktualizuje dokumentację bezpieczeństwa informacji.
- W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych Fundacja bez zbędnej zwłoki – zgłasza je Administratorowi danych.
- Jeżeli naruszenie ochrony danych osobowych może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, Fundacja bez zbędnej zwłoki zawiadamia osobę, której dane dotyczą, o takim naruszeniu.
- Fundacja niezwłocznie poinformuje Administratora danych o wszelkich czynnościach z własnym udziałem w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych prowadzonych w szczególności przez organ nadzorczy lub organy ścigania.
Postanowienia końcowe
- Fundacja zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu wynikających ze zmian w sposobie świadczenia usług lub wynikających ze zmian przepisów prawa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.