Szkolenie na patent motorowodny
Wykłady przygotowujące do teoretycznej części egzaminu oraz manewrówka na jachcie motorowym typu rib z silnikami Yamaha/Suzuki od 50-140KM.
Program kursu realizowany jest zgodnie z najnowszymi wytycznymi komisji szkolenia PZMWiNW, rozszerzony o elementy istotne z punktu widzenia osoby prowadzącej szybki jacht motorowy. Patent daje Wam uprawnienia do prowadzenia łodzi motorowych bez ograniczenia mocy silnika po wodach śródlądowych oraz po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach do 2Mm od brzegu w porze dziennej. Jest on przydatny nie tylko dla miłośników motorówek, skuterów, ale także nurków, ratowników, wędkarzy, żeglarzy.
1.a. Historia sportu motorowodnego w Polsce i na świecie.
1.b. Zakres działania i zasięg terytorialny Urzędów Morskich, Urzędów Żeglugi Śródlądowej jako organów państwowej administracji żeglugowej. Charakterystyka sprzętu pływającego używanego przez wyżej wymienione jednostki.
Podstawy prawne dotyczące uprawiania sportów motorowodnych i narciarstwa wodnego. Obowiązujące patenty i licencje motorowodne.
3.1. Typy jachtów motorowych i ich budowa.
3.2. Pontony, riby, jachty z silnikami przyczepnymi, zaburtowymi i wbudowanymi, jachty ślizgowe i wypornościowe, kształty dna, podstawowe materiały konstrukcyjne.
3.3. Nazewnictwo części kadłuba, szkieletu, okuć i osprzętu.
3.4. Zdolności nautyczne jachtów motorowych.
3.5. Konserwacja i drobne naprawy jachtu motorowego.
3.5. Wyposażenie techniczno – eksploatacyjne jachtów motorowych.
4.1. Rodzaje silników spalinowych: dwusuwowe, czterosuwowe, przyczepne i stacjonarne benzynowe i wysokoprężne.
4.2. Podstawowe elementy składowe silnika, osprzęt silnika, główne parametry silników.
4.3. Różnice eksploatacyjne między silnikami dwu i czterosuwowymi.
4.4. Zjawiska znamionujące złą pracę silnika.
4.5. Postępowanie z silnikiem zamoczonym.
– Podstawowe wiadomości o linach.
– Łączenie lin o jednakowej i różnej średnicy.
– Łączenie lin z osprzętem.
– Zakończenia lin miękkich.
– Szlaki żeglowne na rzekach typu górskiego i nizinnego.
– Żegluga na jeziorach i kanałach żeglownych.
– Zagrożenia i przeszkody żeglugowe.
– Budowle hydrotechniczne.
– Zachowanie się podczas wyprzedzania i wymijania statków żeglugi śródlądowej.
– Określanie siły wiatru i stanu akwenu w/g. Skali Beauforta.
– Typowe zjawiska sygnalizujące złą pogodę (cumulonimbus).
– Wykorzystanie prognoz radiowych i telewizyjnych oraz internetowych do przewidywania zmian pogody.
– Ratownictwo człowieka.
– Ratownictwo sprzętu.
– Manewrowanie na silniku.
– Cumowanie jachtu i klarowanie na postój.
– Praca w charakterze członka załogi.
– Mijanie i wyprzedzanie dużych jednostek w kanale.
– Przechodzenie śluz i jazów.
– Pływanie w trudnych warunkach pogodowych.
Ponieważ kurs odbywa się na otwartej przestrzeni nie jesteśmy wstanie przewidzieć pogody. Ubieramy się pod panujących warunków.
Mieć ukończone 14 lat
Praktyczne i teoretyczne szkolenie na Sternika Motorowodnego.
Rezerwacja
599,00 zł
Cena zawiera
Akademia Żeglarstwa PRESTIGE s.c.
ul. Bitwy pod Płowcami 61,
81-731 Sopot